Освітні проекти

Проект «Теребовля – місто мого дитинства»

 

          Вид проекту: Відкритий (в контакті з сім'єю), груповий, тривалий, інформаційний, практико-орієнтований.
          Проблема: Недостатній рівень знань дітей про рідне                          місто.
          Обґрунтування проблеми: Теоретичні основи національно-патріотичного виховання в сучасному дошкільному закладі базуються на нових наукових підходах і осмисленні найважливіших тенденцій його розвитку і можуть бути сформульовані наступним чином:
- національно-патріотичне виховання дітей здійснюється за допомогою духовно-морального збагачення;
- розуміння вищого розвитку почуття патріотизму пов'язане з діями і вчинками дітей і дорослих;
- національно-патріотичне виховання, будучи глибоко соціальним за своєю природою явищем, являє собою джерело існування й розвитку суспільства, в якому виховується дитина;
- основним суб'єктом національно-патріотичного виховання є особистість, завдання якої - усвідомлення своєї історичної, культурної, національної, духовної та іншої належності до Батьківщини;
- істинний патріотизм як піднесене почуття - незамінна цінність вищого рівня духовно-етичного і культурного розвитку.
          Актуальність:
          Кожна людина має свою малу Батьківщину. Чим більше вражень, переживань, емоцій пов'язано з нею, тим вона рідніша й улюбленіша. Найчастіше улюбленим містом, селищем, селом є те місце, де людина народилася і виросла. Дитячі спогади найбільш яскраві, хвилюючі. Протягом всього свого життя людина згадує в основному якісь моменти зі свого дитинства і місця, де вони відбувалися. Чим більше дитина з наймолодшого віку буде знати про свою Батьківщину, тим вона йому буде ближча і рідніша.
Проект «Теребовля – моє місто» присвячується малій Батьківщині вихованців Теребовлянського ясла-садка «Ромашка»
           Мета проекту:
Формувати в дітей стійкий інтерес до історії та культури рідного міста, місцевих визначних пам'яток.
           Завдання проекту:
1. Розвивати інтерес до рідного міста, його історичного                                минулого.
                2. Виховувати почуття гордості за своїх земляків, відповідальність за все те, що відбувається в нашому місті.
3. Розвивати бережне ставлення до природи, пам'яток міста.
4. Розвивати у дітей зв'язне мовлення, збагачувати та активізувати словник, вчити вільно мислити і фантазувати.

Учасники проекту: вихованці середньо-старшої та середньої груп, батьки,  педагоги.
Термін реалізації проекту: 17 вересня  - 31 жовтня 2018 року.
               Матеріали та обладнання: комп'ютер, ноутбук, відеокамера,                                   фотографії та ілюстрації визначних пам'яток міста Теребовлі,                                   пізнавальна література про місто Теребовлю, розрізні картинки пам'яток                 Теребовлі, художня, поетична та пісенна творчість теребовлянців про                     наше місто.
               

Основні форми реалізації проекту:

Екскурсії:
«Теребовля – моє місто»  (екскурсія центральною вулицею міста)
Мета: Продовжувати знайомити дітей з малою Батьківщиною. Розширити уявлення про життя сучасної Теребовлі, її визначні місця, адміністративні споруди, пам'ятники, місця для відпочинку.

«Василькова столиця» (екскурсія на Замкову гору)
Мета: Ознайомити дітей з історичною пам'яткою Теребовлі – фортецею.
Дати елементарні знання про історичні події, які відбувалися на Замковій горі.

Бесіди:
«Вулиці нашого міста»
Мета: формувати знання дітей про різноманітність вулиць в місті Теребовлі. Вчити розповідати про свою вулицю, виділяти головне, будувати речення, порівнювати, робити висновки.

«Природа Теребовлі»
Мета: дати дітям знання про особливості природного розміщення нашого міста (Замкова гора, Покрівка, мікрорайон Сади, Садики, річка Гнізна).

«Школи та дитячі садки Теребовлі»
Мета: розширити знання дітей про навчальні заклади нашого міста, закріпити знання про наш дитячий садок.

«Свята у нашому місті»
Мета: дати дітям знання про місця, де відбуваються різноманітні святкування у нашому місті (Центр культури і дозвілля, бібліотека, Молодіжний парк, парк Шевченка, стадіон, Площа Князя Василька, площа біля міської ратуші).

«Пам'ятники Теребовлі»
Мета: дати дітям знання про основні пам'ятники, які встановлено у Теребовлі, події та людей, яким вони присвячені (Шевченку, Степану Бандері, Івану Франку, Князю Васильку, Січовим стрільцям, Небесній сотні, Афганцям).

ІКТ:

«Теребовля колись і тепер» (мультимедійна презентація)
Мета: Показати дітям яким наше місто було раніше, і яке воно зараз (фотографії старого і нового міста);

«Теребовля з висоти пташиного польоту» (відеоролик про День прапора, День вишиванки 2017)
Мета: Познайомити дітей з красою та неповторністю рідного міста.

«День народження Теребовлі» (відео про святкування 920-річчя Теребовлі)
Мета: Розширити знання дітей про те, як відбувається святкування Дня народження міста, виховувати почуття гордості за своє старовинне місто.

        Продуктивна діяльність:

Конструювання з будівельного матеріалу: «Наш дитячий садок».
Аплікація: «Герб міста Теребовля».
Малювання:
«Будинок, в якому я живу».
«Вулиця, на якій я живу»

Розвиваюче середовище:
Куточок міста, де розміщені пізнавальні та ілюстративні матеріали про природу, історичні пам'ятки Теребовлі, фотоальбоми, дитячі роботи, символи міста.

      Етапи реалізації проекту.

Підготовчий етап:

1. Постановка мети проекту.
2. Вивчення методичної літератури, інтернет-ресурсів - збір інформації.
    Розробка змісту всього навчально-виховного процесу відповідно до тематики   проекту.
3. Добір поетичних, музичних та художніх творів про Теребовлю.
4. Зацікавлення і залучення батьків до активної участі в реалізації проекту «Теребовля – моє місто» (індивідуальні бесіди в групі, анкетування).
5. Збір матеріалу життя в рідному місті:
Залучення батьків до збору матеріалів, необхідних для реалізації                              проекту.
- фотографії будинку, в якому живуть;
- короткий вислів про своє ставлення до міста, в якому вони живуть

з/п
Заплановані заходи
Терміни реалізації
1
Вибір теми проекту, визначення актуальності, постановка мети і завдань.

17 – 19 вересня

2
Підбір матеріалів, обладнання, літератури, виготовлення дидактичних ігор.

19 – 28 вересня

3.
Оформити добірку пізнавальної та худож-ньої літератури, поетичних, музичних та художніх творів про Теребовлю.

24 – 28 вересня

4
Реалізація проекту:

4.1.
«Теребовля – моє місто» (екскурсія центральною вулицею міста).
Бесіда «Вулиці нашого міста».
Малювання «Вулиця, на якій я живу».
 Бесіда «Школи та дитячі садки Теребовлі».
«Теребовля з висоти пташиного польоту» (відеоролик про День вишиванки 2017).
Конструювання з будівельного матеріалу: «Наш дитячий садок».
жовтень
І тиждень
4.2.
Бесіда «Історія виникнення міста Теребо-влі».
Аплікація «Герб Теребовлі».
«Василькова столиця» (екскурсія на Замкову гору).
Бесіда «Пам'ятники Теребовлі».
Дидактична гра «Опиши події».

жовтень
ІІ тиждень
4.4.
Бесіда «Природа Теребовлі».
Легенди про річку Гнізну, гору Покрівку.
Малювання «Ми розповімо про наше місто».
Бесіда «Спорт у нашому місті»
Екскурсія на стадіон, у спортзал.
Спортивне свято (розвага) з участю батьків.

жовтень
ІІІ тиждень
4.5.
Бесіда «Свята у нашому місті».
«День народження Теребовлі» (відео про святкування 920-річчя Теребовлі).
Бесіда «Теребовля старе-нове місто»
ІКТ: фотоматеріали старої і сучасної Теребовлі.
Вірші та пісні про Теребовлю.

жовтень
ІV тиждень
5.
Презентація проекту:


5.1
Свято «Осіннє талант-шоу у Теребовлі».

Фотовиставка «Я відпочиваю з батьками у нашому місті».

листопад

3 етап: Підведення підсумків:

Розв'язувана проблема викликала інтерес не тільки у дітей, але і їхніх батьків, вихователів та інших працівників установи.

Очікуваний результат проектної діяльності: 
Збагачення знань і уявлень дітей про рідне місто.

Продукт проекту:
Свято «Осіннє талант-шоу у Теребовлі».
Фотовиставка «Теребовля, в якій ми усі живемо».

Презентація проекту:

Підсумком роботи є проведення родинного свята.

    **********************************************************

«Формула успіху – працюємо разом»

Проект роботи з батьками

Теребовлянського дитячого ясла-садка «Ромашка» 

«Ми навчаємося не для школи, а для життя»

                                                                                       Сенека

Мета проекту:

          Допомогти сучасній родині у формуванні повноцінної особистості дитини як носія суспільної свідомості.

Актуальність проекту:

·        Питання взаємодії закладу дошкільної освіти з родиною завжди було актуальним і важким. Актуальним, тому що участь батьків у житті своїх дітей допомагає їм бути поряд у період першої соціалізації дитини в колективі однолітків в умовах перебування в дошкільному закладі, а важким, тому що всі батьки різні, до них, як і до дітей потрібен індивідуальний підхід.

·        Організація взаємодії з сім’єю не має готових технологій і рецептів. Її успіх визначається інтуїцією, ініціативою і терпінням педагога, його вмінням стати професійним помічником у родині.

·        Щоб найкраще, найвідповідальніше підійти до виховання дитини, батьки разом з вихователями повинні збудувати свої стосунки на принципах взаємної поваги, розуміння важливості один одного  усвідомлення того, що таке партнерство матиме довготривалий вплив на користь усіх.

 

Завдання проекту:

·        Створювати доброзичливу, творчу, толерантну та невимушену атмосферу спілкування дітей, батьків та педагогів;

·        Активізувати і збагачувати педагогічні знання та вміння батьків загальнодоступними науковими відомостями;

·        Довести до відома батьків, що право й обов’язок виховання їхніх дітей належить їм самим, сприяти підвищенню ролі сім’ї, її відповідальності у морально-естетичному вихованні підростаючого покоління;

·        Формувати соціально прийнятні норми спілкування дорослих і дітей;

·        Залучати батьків до педагогічної діяльності, зацікавити розвивальною спрямованістю навчально-виховного процесу, ознайомити з творчими підходами до навчання та виховання;

·        Розвивати креативні здібності дітей та батьків у спільній діяльності;

·        Формувати в батьків почуття впевненості у своїх силах і мудрості, узагальнювати досвід сімейного виховання.

 

Характеристика проекту:

-         за домінуючою діяльністю: соціальний;

-         за тривалістю: довготривалий;

-         за кількістю учасників: колективний;

-         учасники проекту: педагоги, діти, батьки;

-         тривалість проекту: 1 рік;

База реалізації проекту: Теребовлянський дитячий ясла-садок «Ромашка»

Очікуваний результат:

-         Взаєморозуміння та співпраця педагогів, батьків та дітей;

-         Зростання культури батьківства в родинах;

-         Підвищення престижності та значущості праці педагогів закладів  

-         дошкільної освіти;

-         Оволодіння інтерактивними формами організації спілкування.

І етап: Підготовчий.

Мета:

-         Показати батькам можливості закладу дошкільної освіти щодо забезпечення повноцінного фізичного, психічного та соціального розвитку малюків.

-         Ознайомити батьків з додатковими освітніми послугами ЗДО.

 

Форми взаємодії ЗДО і родини:

-         батьківські збори: обґрунтування доцільності створення проекту та його пізнавального значення для батьків і дітей;

-         діагностика родин дітей, що відвідують групу, виявлення очікувань батьків; через анкетування, опитування, бесіди;

-         з’ясування рівня педагогічної і психологічної  культури батьків, їхньої поінформованості щодо особливостей розвитку, виховання та навчання дошкільнят;

-         залучення батьків до проведення ремонтних робіт, створення розвива-

     льно-ігрового середовища в групових приміщеннях;

Планування роботи з родиною у річному плані:

-         Дні відкритих дверей;

-         Виставки виробів з природного і покидькового матеріалу;

-         Інформаційні осередки для батьків;

-         Інформація на сайті ЗДО та на сторінці у мережі Facebook;

ІІ етап: Практично-пасивний.

Мета:

·        Провести моніторингові дослідження (ситуація в сімї, сімейні стосунки);

·        Розширити інформаційне поле батьків з питань виховання;

·        Налагодити співпрацю батьків та педагогів$

Форми взаємодії ЗДО і родини:

·        Формування бази даних за результатами анкет та опитувань батьків.

·        Створення умов для реалізації планів роботи з батьками.

·        Формування установки на співробітництво ЗДО і батьків.

 

ІІІ етап: Практично-активний.

Мета:

·        Створити ситуації взаємодії та співробітництва батьків та педагогів.

·        Дати батькам можливість виявити свої творчі здібності.

·        Залучати батьків до участі в освітньо-виховній діяльності.

·        Переконати батьків у вирішальному значенні родини та родинної атмосфери для забезпечення повноцінного розвитку дитини.

 

Форми взаємодії з родиною:

1. Робота педагогів з формування у батьків спеціальних знань з педагогіки:

·        Відкриті покази занять та режимних моментів;

·        Система порад, пам’яток, консультацій для батьків: «Безпека дитини вдома», «Спільні ігри дітей і батьків», «Улюблені ігри маленьких відпочивальників», «По дорозі додому», «Дитина – дзеркало батьків», «Дитина і комп’ютер», «Ігровий куточок вашої дитини», «Пальчикові ігри», «Вчимо любити маму», буклети «Чому б’ють дітей?», «Адаптація дитини до садка», «Вчимо дитину бути відповідальною» та ін.;

·        Інтерактивні форми організації батьківських зборів («круглий стіл», «диспут», «дискусія»);

·        Домашні завдання (створюємо дерево родоводу, виставка світлин «Місто мого дитинства», спільне з дітьми виготовлення виробів з природного і покидькового матеріалу «Осіння фантазія», участь у акції Теребовлянської княжої книгозбірні «Подаруй бібліотеці книгу», участь у благодійній акції «Поділись іграшкою» (для дітей, які перебувають у дитячих будинках) та ін.);

     

    2. Спільна діяльність:

·        Розваги, спортивні та тематичні свята з участю батьків (підсумковий захід проекту «Теребовля – місто мого дитинства» свято-вікторина «Щоб усі були щасливі», спортивне свято з участю батьків «Козацькі забави», свято-імпровізація «Осінній ярмарок», Різдвяний вогник «Святвечір»);

·        Екскурсії, цільові прогулянки на Замкову гору, головною вулицею міста, до Теребовлянської княжої книгозбірні, в Теребовлянський коледж культури і мистецтв, ательє мод «Орхідея», де працюють батьки та рідні вихованців;

·        Участь у спільних проектах, конкурсах, виставках у ЗДО та громаді (спортивно-інтелектуальний квест «Несподівані пригоди від Сімки та Нулика», конкурс талановитих родин Теребовлянської ОТГ «Зіркова родина», участь у конкурсі на кращий різдвяний будиночок, новорічну ялинкову прикрасу, виготовлення писанок для оформлення міських площ (створення фотозон) ;

·        Майстер-класи «Виготовляємо писанкове дерево разом», «Виготовляємо сніжинку-балеринку» для оформлення новорічного інтерєру, «Паперове диво» (квіти з паперу);

·        Проведення батьками режимних моментів: підготовка до прогулянки, прогулянка в першу половину дня, спостереження та ігри під час прогулянки; піднімання зі сну,  читання дітям казок; організація екскурсій історичними місцями Теребовлі; підготовка до обіду та обід; заняття з аплікації, конструювання, малювання.

·        Суботники, акції (озеленення групових майданчиків – висаджування квітів, декоративних кущів, фруктових дерев; фарбування ігрових споруд; виготовлення нових ігрових споруд (поїзд, гойдалка, лавки, столи);

·        Проведення заходів щодо поліпшення розвивально-ігрових осередків у груповому приміщенні.

 

ІV етап: Підсумковий.

Мета:

·        Провести аналіз ефективності спільної діяльності закладу дошкільної освіти та сім’ї у навчанні та вихованні дітей;

·        Узагальнити та поширити кращий досвід навчання та виховання в сім’ї;

·        Сприяти згуртованості батьківського колективу та педагогів ЗДО.

 

Форми взаємодії ЗДО і родини:

·        Анкетування, опитування педагогів та батьків;

·        Узагальнення та поширення досвіду сімейного виховання (рекламні буклети, «Круглий стіл», мультимедійна презентація);

·        Аналіз ефективності роботи з подальшою корекцією.


********************************************

 

                  Здорова дитина в садку і в родині 

Освітній проект

Актуальність проекту: 

Здоров’я дитини – це здоров’я нації, тому формування навичок здоро-вого способу життя необхідно розпочинати з раннього віку. Важливим чин-ником зміцнення дитячого організму є раціональне харчування, особиста гігієна, активний відпочинок. Умови нашого закладу дозволяють викорис-товувати різноманітні форми навчально-творчої  діяльності, серед яких є заняття на свіжому повітрі, спортивні змагання, походи, екскурсії тощо.

Мета проекту:

Ø Формувати валеологічний світогляд та мотивацію до здорового способу життя у дітей та батьків; закріпити знання з теми особистої гігієни; визначити її вплив на здоров’я людини; показати важливість активного відпочинку;

Ø Розвивати творчу активність, аналітичне мислення педагогів, вихованців та їхніх батьків;

Ø  Виховувати бажання дбати про власне здоров’я.

Завдання проекту:

·       ознайомитися та проаналізувати, які чинники впливають на здоров’я людини;

·       з’ясувати якими засобами особистої гігієни користуються люди у повсякденному житті;

·       зібрати прислів’я, приказки, загадки про здоров'я;

·       визначити значення активного відпочинку для здоров'я людей;

·       залучитися до активного відпочинку роблячи свій вільний час більш цікавим;

·                        довести батькам і дітям переваги здорового способу життя;

          Учасники проекту: педагоги, діти всіх вікових груп та їхніх батьків.

          Очікувані результати:  закріплення та поглиблення знань дітей про здоровий спосіб життя, усвідомлення батьками того, що тільки єдність зусиль та вимог щодо здорового способу життя в родині і закладі дошкільної освіти сприятиме формуванню в дитини свідомого ставлення до свого здоров’я.

          Тривалість проекту: 01-29 березня 2024 року 

ЕТАПИ РЕАЛІЗАЦІЇ ПРОЕКТУ

ПІДГОТОВЧО-ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ ЕТАП:

Мета:

Ø обґрунтувати доцільність створення проекту та його значення для батьків і дітей;

Ø виявити рівень обізнаності батьків щодо значення здорового способу життя, для зміцнення й збереження здоров’я дитини;

Ø провести організаційну роботу щодо підготовки до реалізації проекту;

 

РОБОТА З БАТЬКАМИ

·       Анкетування батьків з метою виявлення рівня валеологічних знань батьків, способу життя в родині, виявлення наявності спортивного куточка в квартирі.

·       Бесіди з батьками щодо визначення рівня усвідомлення ними значення загартування, дотримання режиму дня, раціонального харчування, рухової активності, перебування на свіжому повітрі для зміцнення здоров’я дитини.

·       Пошук і аналіз друкованих журналів, інтернет-джерел для використання в роботі з батьками з зазначеної теми.

 

РОБОТА З ДІТЬМИ

·       Бесіда про здоровий спосіб життя та його складові.

·       Бесіда «Що треба зробити, щоб бути здоровим?»

·       Перегляд відео з теми.

 

 

ПРАКТИЧНИЙ ЕТАП:

Мета:

Ø познайомити батьків з основними етапами росту і розвитку дитини, типовим режимом дня дошкільника, його впливом на здоров’я;

Ø сформувати у дорослих членів родини мотиваційну настанову на здоровий спосіб життя, розуміння необхідності навчити дитину змалку дотримуватися відповідних правил: володіння культурно-гігієнічними навичками, раціональне харчування, руховий і повітряний режим, психологічний комфорт.

 

РОБОТА З БАТЬКАМИ

·       Семінар-практикум «Розучування комплексів гімнастики, в тому числі зорової та дихальної» (онлайн, або перегляд відео занять з дітьми в ЗДО);

·       Усний журнал «Загартування»;

·       Консультація «Як праще провести вихідний із дитиною?»;

·       Памятка для батьків «Чому вести здоровий спосіб життя вигідно?»;

·       Валеологічний порадник для батьків;

·       Папка-пересувка (лепбук) «Поговорімо про плоскостопість»;

·       Консультація «Росте донька, росте син»;

·       Мультимедійна презентація «Здорова родина – здорова країна»;

·       Бесіда «Рух – це здоров’я»;

·       Практичні хвилинки: розв’язання проблемних ситуацій.

РОБОТА З ДІТЬМИ

Обираючи форми роботи з дітьми звертаємо особливу увагу на:

І тиждень – дихальні вправи;

ІІ тиждень – формування правильної постави;

ІІІ тиждень – профілактика плоскостопості;

ІV тиждень – масаж, самомасаж;

·       Ознайомлення дітей з основними складовими здорового способу життя під час розглядання «Дерева здоров’я» («Піраміди здоровя», «Тарілки здоровя»);

·       Дидактичні ігри на валеологічну тематику;

·       Майстер класи «Вчися вмиватися», «Миємо руки правильно», «П’ять справ перед сном», «Як поводитися за столом»;

·       Дихальна, зорова гімнастика, ігри та вправи для профілактики плоскостопості, сколіозу;

·       Ознайомлення дітей з корисними продуктами, іграми, забавами;

·       Вивчення віршів, загадок, прислів’їв про здоровий спосіб життя;

·       Робота з коректурними таблицями з теми «Корисні та шкідливі звички»;

·       День  здоров’я «Про здоров’я  знаю, про здоров’я дбаю»

 

СПІЛЬНА ДІЯЛЬНІСТЬ

·       Виготовлення батьками разом з дітьми килимків для попередження плоскостопості.

·       Виготовлення батьками разом з дітьми буклетів, ширм, стінгазет, плакатів про здоровий спосіб життя в їх родинах.

 

АНАЛІТИКО-ПІДСУМКОВИЙ ЕТАП:

Мета:

Ø спонукати батьків до обміну досвідом виховання здорового способу життя через різні форми взаємодії з дітьми;

Ø дати можливість тактовного «перетворення» батьків із пасивних спостерігачів у активних учасників спортивно-оздоровчого дійства;

Ø аналіз і обробка зібраного матеріалу про деякі чинники здорового способу життя;

Ø проведення презентацій проекту;

Ø оцінка результатів проекту.

РОБОТА З БАТЬКАМИ

·       Фотосушка (фотоколаж)  «Мій активний відпочинок»

·       Калейдоскоп ідей «А ми гартуємося так!»

РОБОТА З ДІТЬМИ

·       Сюжетне заняття «Чому Півник захворів» ( молодша група);

·       Комплексне заняття (заняття-казка, заняття-подорож) «Мандрівка (пригоди) в Країні Здоровя» (молодші групи);

                                      

КІНЦЕВИЙ ПРОДУКТ

·       організація виставки малюнків «Бережи себе, малюк»;

·       фото колаж «Мій активний відпочинок»;

·       колекція засобів особистої гігієни.

                                                       

                                          ОЧІКУВАНІ РЕЗУЛЬТАТИ

·       набуття дорослими і дітьми навичок дослідницької роботи;

·       удосконалення вміння орієнтуватися в інформаційних джерелах;

·       формування навичок працювати в колективі;

·       розвиток пізнавальних інтересів у вихованців;

·       розвиток умінь і навичок збереження власного здоров'я;

·       розвиток творчих здібностей.

 

                          Критерії оцінювання виконаного проекту:

·       обґрунтування потреби, практичне спрямування проекту й значущість виконаної роботи;

·       рівень якості виконання (обсяг, точність, ретельність);

·       рівень творчості, індивідуальність;

·       оригінальність матеріального втілення й представлення проекту.

·       Розвага «Ми дружна спортивна сімя» (старші групи);

 

СПИСОК ВИКОРИСТАНОЇ ЛІТЕРАТУРИ

1.  Амосов М. Роздуми про здоров'я. — К.: Здоров'я, 1990.

2.  Єфименко М. М. Фізкультурні казки, або Як подарувати ді­тям радість пізнання, руху, осягання. — X. Ранок, 2005.

3.  Лохвицька Л. В., Андрющенко Т. К. Дошкільникам про основи здоровя: Навчально-методичний посібник. – 2-ге вид., оновл. – Тернопіль: Мандрівець, 2008. – 192 с.

4. Киричук О. Національна програма «Діти України»: Психо- лого-педагогічні умови реалізації// Педагогічна газета. — 1996. — №8.-6 серпня.

5.              Мамчур Ф. Овочі і фрукти у нашому харчуванні. — Ужго­род: Карпати, 1988.

6.              Калуська Л. «Здоров’я дитини в садку і в родині»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  

 

 

 

 

 

    

 

 



Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Коректурні таблиці - це зручно і цікаво

Коректурні таблиці для моніторингу знань дітей.

Засідання педагогічної ради з теми: "Гра - фундаментальна технологія виховання людини"