Освітні проекти
Проект «Теребовля – місто
мого дитинства»
ІКТ:
«Теребовля колись і тепер» (мультимедійна презентація)
Мета: Показати дітям яким наше місто було раніше, і яке воно зараз (фотографії старого і нового міста);
«Теребовля з висоти пташиного польоту» (відеоролик про День прапора, День вишиванки 2017)
Мета: Познайомити дітей з красою та неповторністю рідного міста.
«День народження Теребовлі» (відео про святкування 920-річчя Теребовлі)
Конструювання з будівельного матеріалу: «Наш дитячий садок».
Розвиваюче середовище:
Підготовчий етап:
№ з/п
|
Заплановані
заходи
|
Терміни реалізації
|
1
|
Вибір
теми проекту, визначення актуальності,
постановка мети і завдань.
|
17 – 19 вересня
|
2
|
Підбір
матеріалів, обладнання, літератури, виготовлення дидактичних ігор.
|
19 – 28 вересня
|
3.
|
Оформити
добірку пізнавальної
та худож-ньої літератури, поетичних, музичних та художніх творів про
Теребовлю.
|
24 – 28 вересня
|
4
|
Реалізація проекту:
|
|
4.1.
|
«Теребовля
– моє місто» (екскурсія центральною вулицею міста).
Бесіда «Вулиці нашого міста».
Малювання «Вулиця, на якій я живу».
Бесіда «Школи та дитячі садки Теребовлі».
«Теребовля
з висоти пташиного польоту» (відеоролик про День вишиванки 2017).
Конструювання
з будівельного матеріалу: «Наш дитячий
садок».
|
жовтень
І тиждень
|
4.2.
|
Бесіда «Історія виникнення
міста Теребо-влі».
Аплікація «Герб Теребовлі».
«Василькова
столиця» (екскурсія на Замкову гору).
Бесіда
«Пам'ятники Теребовлі».
Дидактична
гра «Опиши події».
|
жовтень
ІІ тиждень
|
4.4.
|
Бесіда
«Природа Теребовлі».
Легенди про річку Гнізну, гору Покрівку.
Малювання
«Ми розповімо про наше місто».
Бесіда «Спорт у нашому місті»
Екскурсія на стадіон, у спортзал.
Спортивне свято (розвага) з участю батьків.
|
жовтень
ІІІ тиждень
|
4.5.
|
Бесіда «Свята у нашому місті».
«День народження Теребовлі» (відео про святкування
920-річчя Теребовлі).
Бесіда «Теребовля старе-нове місто»
ІКТ: фотоматеріали старої і сучасної Теребовлі.
Вірші та пісні про Теребовлю.
|
жовтень
ІV тиждень
|
5.
|
Презентація проекту:
|
|
5.1
|
Свято «Осіннє талант-шоу у Теребовлі».
Фотовиставка «Я відпочиваю з батьками у нашому
місті».
|
листопад
|
«Формула успіху –
працюємо разом»
Проект роботи з батьками
Теребовлянського дитячого ясла-садка «Ромашка»
«Ми
навчаємося не для школи, а для життя»
Сенека
Мета проекту:
Допомогти сучасній родині у формуванні повноцінної особистості дитини як носія суспільної свідомості.
Актуальність проекту:
·
Питання взаємодії закладу дошкільної освіти з
родиною завжди було актуальним і важким. Актуальним, тому що участь батьків у
житті своїх дітей допомагає їм бути поряд у період першої соціалізації дитини в
колективі однолітків в умовах перебування в дошкільному закладі, а важким, тому
що всі батьки різні, до них, як і до дітей потрібен індивідуальний підхід.
·
Організація взаємодії з сім’єю не має готових
технологій і рецептів. Її успіх визначається інтуїцією, ініціативою і терпінням
педагога, його вмінням стати професійним помічником у родині.
·
Щоб найкраще, найвідповідальніше підійти до
виховання дитини, батьки разом з вихователями повинні збудувати свої стосунки
на принципах взаємної поваги, розуміння важливості один одного усвідомлення того, що таке партнерство матиме
довготривалий вплив на користь усіх.
Завдання проекту:
·
Створювати доброзичливу, творчу, толерантну та
невимушену атмосферу спілкування дітей, батьків та педагогів;
·
Активізувати і збагачувати педагогічні знання та
вміння батьків загальнодоступними науковими відомостями;
·
Довести до відома батьків, що право й обов’язок
виховання їхніх дітей належить їм самим, сприяти підвищенню ролі сім’ї, її
відповідальності у морально-естетичному вихованні підростаючого покоління;
·
Формувати соціально прийнятні норми спілкування
дорослих і дітей;
·
Залучати батьків до педагогічної діяльності,
зацікавити розвивальною спрямованістю навчально-виховного процесу, ознайомити з
творчими підходами до навчання та виховання;
·
Розвивати креативні здібності дітей та батьків у
спільній діяльності;
·
Формувати в батьків почуття впевненості у своїх
силах і мудрості, узагальнювати досвід сімейного виховання.
Характеристика проекту:
-
за домінуючою діяльністю: соціальний;
-
за тривалістю: довготривалий;
-
за кількістю учасників: колективний;
-
учасники проекту: педагоги, діти, батьки;
- тривалість проекту: 1 рік;
База реалізації проекту: Теребовлянський дитячий ясла-садок «Ромашка»
Очікуваний результат:
-
Взаєморозуміння та співпраця педагогів, батьків
та дітей;
-
Зростання культури батьківства в родинах;
-
Підвищення престижності та значущості праці
педагогів закладів
-
дошкільної освіти;
- Оволодіння інтерактивними формами організації спілкування.
І етап: Підготовчий.
Мета:
-
Показати батькам можливості закладу дошкільної
освіти щодо забезпечення повноцінного фізичного, психічного та соціального
розвитку малюків.
-
Ознайомити батьків з додатковими освітніми
послугами ЗДО.
Форми взаємодії ЗДО і родини:
-
батьківські збори: обґрунтування доцільності
створення проекту та його пізнавального значення для батьків і дітей;
-
діагностика родин дітей, що відвідують групу, виявлення
очікувань батьків; через анкетування, опитування, бесіди;
-
з’ясування рівня педагогічної і
психологічної культури батьків, їхньої
поінформованості щодо особливостей розвитку, виховання та навчання дошкільнят;
-
залучення батьків до проведення ремонтних робіт,
створення розвива-
льно-ігрового середовища в групових приміщеннях;
Планування роботи з родиною у
річному плані:
-
Дні відкритих дверей;
-
Виставки виробів з природного і покидькового
матеріалу;
-
Інформаційні осередки для батьків;
- Інформація на сайті ЗДО та на сторінці у мережі Facebook;
ІІ етап: Практично-пасивний.
Мета:
·
Провести моніторингові дослідження (ситуація в
сім’ї,
сімейні стосунки);
·
Розширити інформаційне поле батьків з питань
виховання;
· Налагодити співпрацю батьків та педагогів$
Форми взаємодії ЗДО і родини:
·
Формування бази даних за результатами анкет та
опитувань батьків.
·
Створення умов для реалізації планів роботи з
батьками.
·
Формування установки на співробітництво ЗДО і
батьків.
ІІІ етап: Практично-активний.
Мета:
·
Створити ситуації взаємодії та співробітництва
батьків та педагогів.
·
Дати батькам можливість виявити свої творчі
здібності.
·
Залучати батьків до участі в освітньо-виховній
діяльності.
·
Переконати батьків у вирішальному значенні родини
та родинної атмосфери для забезпечення повноцінного розвитку дитини.
Форми взаємодії з родиною:
1. Робота
педагогів з формування у батьків спеціальних знань з педагогіки:
·
Відкриті покази занять та режимних моментів;
·
Система порад, пам’яток, консультацій для батьків:
«Безпека дитини вдома», «Спільні ігри дітей і батьків», «Улюблені ігри
маленьких відпочивальників», «По дорозі додому», «Дитина – дзеркало батьків»,
«Дитина і комп’ютер», «Ігровий куточок вашої дитини», «Пальчикові ігри», «Вчимо
любити маму», буклети «Чому б’ють дітей?», «Адаптація дитини до садка», «Вчимо дитину
бути відповідальною» та ін.;
·
Інтерактивні форми організації батьківських
зборів («круглий стіл», «диспут», «дискусія»);
·
Домашні завдання (створюємо дерево родоводу,
виставка світлин «Місто мого дитинства», спільне з дітьми виготовлення виробів
з природного і покидькового матеріалу «Осіння фантазія», участь у акції
Теребовлянської княжої книгозбірні «Подаруй бібліотеці книгу», участь у
благодійній акції «Поділись іграшкою» (для дітей, які перебувають у дитячих
будинках) та ін.);
2. Спільна діяльність:
·
Розваги, спортивні та тематичні свята з участю
батьків (підсумковий захід проекту «Теребовля – місто мого дитинства»
свято-вікторина «Щоб усі були щасливі», спортивне свято з участю батьків
«Козацькі забави», свято-імпровізація «Осінній ярмарок», Різдвяний вогник
«Святвечір»);
·
Екскурсії, цільові прогулянки на Замкову гору,
головною вулицею міста, до Теребовлянської княжої книгозбірні, в
Теребовлянський коледж культури і мистецтв, ательє мод «Орхідея», де працюють
батьки та рідні вихованців;
·
Участь у спільних проектах, конкурсах, виставках
у ЗДО та громаді (спортивно-інтелектуальний квест «Несподівані пригоди від
Сімки та Нулика», конкурс талановитих родин Теребовлянської ОТГ «Зіркова
родина», участь у конкурсі на кращий різдвяний будиночок, новорічну ялинкову
прикрасу, виготовлення писанок для оформлення міських площ (створення фотозон) ;
·
Майстер-класи «Виготовляємо писанкове дерево
разом», «Виготовляємо сніжинку-балеринку» для оформлення новорічного інтер’єру, «Паперове
диво» (квіти з паперу);
·
Проведення батьками режимних моментів: підготовка
до прогулянки, прогулянка в першу половину дня, спостереження та ігри під час
прогулянки; піднімання зі сну, читання
дітям казок; організація екскурсій історичними місцями Теребовлі; підготовка до
обіду та обід; заняття з аплікації, конструювання, малювання.
·
Суботники, акції (озеленення групових майданчиків
– висаджування квітів, декоративних кущів, фруктових дерев; фарбування ігрових
споруд; виготовлення нових ігрових споруд (поїзд, гойдалка, лавки, столи);
·
Проведення заходів щодо поліпшення розвивально-ігрових
осередків у груповому приміщенні.
ІV етап: Підсумковий.
Мета:
·
Провести аналіз ефективності спільної діяльності закладу
дошкільної освіти та сім’ї у навчанні та вихованні дітей;
·
Узагальнити та поширити кращий досвід навчання та
виховання в сім’ї;
·
Сприяти згуртованості батьківського колективу та
педагогів ЗДО.
Форми взаємодії ЗДО і родини:
·
Анкетування, опитування педагогів та батьків;
·
Узагальнення та поширення досвіду сімейного
виховання (рекламні буклети, «Круглий стіл», мультимедійна презентація);
· Аналіз ефективності роботи з подальшою корекцією.
********************************************
Здорова дитина в садку і в родині
Освітній проект
Актуальність проекту:
Здоров’я дитини – це здоров’я
нації, тому формування навичок здоро-вого способу життя необхідно розпочинати з
раннього віку. Важливим чин-ником зміцнення дитячого організму є раціональне
харчування, особиста гігієна, активний відпочинок. Умови нашого закладу
дозволяють викорис-товувати різноманітні форми навчально-творчої діяльності, серед яких є заняття на свіжому
повітрі, спортивні змагання, походи, екскурсії тощо.
Мета проекту:
Ø Формувати валеологічний світогляд та мотивацію до
здорового способу життя у дітей та батьків; закріпити знання з теми особистої гігієни; визначити її вплив на здоров’я
людини; показати важливість активного відпочинку;
Ø Розвивати творчу активність, аналітичне мислення
педагогів, вихованців та їхніх батьків;
Ø Виховувати бажання дбати про власне здоров’я.
Завдання проекту:
·
ознайомитися та
проаналізувати, які чинники впливають на здоров’я людини;
·
з’ясувати якими
засобами особистої гігієни користуються люди у повсякденному житті;
·
зібрати прислів’я,
приказки, загадки про здоров'я;
·
визначити значення
активного відпочинку для здоров'я людей;
·
залучитися до
активного відпочинку роблячи свій вільний час більш цікавим;
·
довести батькам і
дітям переваги здорового способу життя;
Учасники
проекту: педагоги, діти всіх вікових груп
та їхніх батьків.
Очікувані
результати: закріплення та поглиблення знань дітей про здоровий
спосіб життя, усвідомлення батьками
того, що тільки єдність зусиль та вимог щодо здорового способу життя в родині і
закладі дошкільної освіти сприятиме формуванню в дитини свідомого ставлення до
свого здоров’я.
Тривалість проекту: 01-29 березня 2024 року
ЕТАПИ РЕАЛІЗАЦІЇ ПРОЕКТУ
ПІДГОТОВЧО-ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ ЕТАП:
Мета:
Ø обґрунтувати доцільність створення проекту та його значення
для батьків і дітей;
Ø виявити рівень обізнаності батьків щодо значення
здорового способу життя, для зміцнення й збереження здоров’я дитини;
Ø провести організаційну роботу щодо підготовки до
реалізації проекту;
РОБОТА З БАТЬКАМИ
· Анкетування батьків з метою виявлення рівня валеологічних
знань батьків, способу життя в родині, виявлення наявності спортивного куточка
в квартирі.
· Бесіди з батьками щодо визначення рівня усвідомлення ними
значення загартування, дотримання режиму дня, раціонального харчування, рухової
активності, перебування на свіжому повітрі для зміцнення здоров’я дитини.
· Пошук і аналіз друкованих журналів, інтернет-джерел для
використання в роботі з батьками з зазначеної теми.
РОБОТА З ДІТЬМИ
· Бесіда про здоровий спосіб життя та його складові.
· Бесіда «Що треба зробити, щоб бути здоровим?»
· Перегляд відео з теми.
ПРАКТИЧНИЙ ЕТАП:
Мета:
Ø познайомити батьків з основними етапами росту і розвитку
дитини, типовим режимом дня дошкільника, його впливом на здоров’я;
Ø сформувати у дорослих членів родини мотиваційну настанову
на здоровий спосіб життя, розуміння необхідності навчити дитину змалку
дотримуватися відповідних правил: володіння культурно-гігієнічними навичками,
раціональне харчування, руховий і повітряний режим, психологічний комфорт.
РОБОТА З БАТЬКАМИ
· Семінар-практикум «Розучування комплексів гімнастики, в
тому числі зорової та дихальної» (онлайн, або перегляд відео занять з дітьми в
ЗДО);
· Усний журнал «Загартування»;
· Консультація «Як праще провести вихідний із дитиною?»;
· Пам’ятка для батьків «Чому вести здоровий спосіб життя
вигідно?»;
· Валеологічний порадник для батьків;
· Папка-пересувка (лепбук) «Поговорімо про плоскостопість»;
· Консультація «Росте донька, росте син»;
· Мультимедійна презентація «Здорова родина – здорова
країна»;
· Бесіда «Рух – це здоров’я»;
· Практичні хвилинки: розв’язання проблемних ситуацій.
РОБОТА З ДІТЬМИ
Обираючи форми
роботи з дітьми звертаємо особливу увагу на:
І тиждень – дихальні вправи;
ІІ тиждень – формування правильної постави;
ІІІ тиждень – профілактика плоскостопості;
ІV тиждень – масаж, самомасаж;
· Ознайомлення дітей з основними складовими здорового
способу життя під час розглядання «Дерева здоров’я» («Піраміди здоров’я», «Тарілки здоров’я»);
· Дидактичні ігри на валеологічну тематику;
· Майстер класи «Вчися вмиватися», «Миємо руки правильно», «П’ять
справ перед сном», «Як поводитися за столом»;
· Дихальна, зорова гімнастика, ігри та вправи для
профілактики плоскостопості, сколіозу;
· Ознайомлення дітей з корисними продуктами, іграми,
забавами;
· Вивчення віршів, загадок, прислів’їв про здоровий спосіб
життя;
· Робота з коректурними таблицями з теми «Корисні та
шкідливі звички»;
· День здоров’я «Про
здоров’я знаю, про здоров’я дбаю»
СПІЛЬНА ДІЯЛЬНІСТЬ
· Виготовлення батьками разом з дітьми килимків для
попередження плоскостопості.
· Виготовлення батьками разом з дітьми буклетів, ширм, стінгазет,
плакатів про здоровий спосіб життя в їх родинах.
АНАЛІТИКО-ПІДСУМКОВИЙ ЕТАП:
Мета:
Ø спонукати батьків до обміну досвідом виховання здорового
способу життя через різні форми взаємодії з дітьми;
Ø дати можливість тактовного «перетворення» батьків із
пасивних спостерігачів у активних учасників спортивно-оздоровчого дійства;
Ø аналіз і обробка зібраного матеріалу про деякі чинники
здорового способу життя;
Ø проведення презентацій проекту;
Ø оцінка результатів проекту.
РОБОТА З БАТЬКАМИ
· Фотосушка (фотоколаж)
«Мій активний відпочинок»
· Калейдоскоп ідей «А ми гартуємося так!»
РОБОТА З ДІТЬМИ
· Сюжетне заняття «Чому Півник захворів» ( молодша група);
· Комплексне заняття (заняття-казка, заняття-подорож) «Мандрівка
(пригоди) в Країні Здоров’я» (молодші групи);
КІНЦЕВИЙ ПРОДУКТ
· організація виставки малюнків «Бережи себе, малюк»;
· фото колаж «Мій активний відпочинок»;
· колекція засобів особистої гігієни.
ОЧІКУВАНІ РЕЗУЛЬТАТИ
· набуття дорослими і дітьми навичок дослідницької роботи;
· удосконалення вміння орієнтуватися в інформаційних
джерелах;
· формування навичок працювати в колективі;
· розвиток пізнавальних інтересів у вихованців;
· розвиток умінь і навичок збереження власного здоров'я;
· розвиток творчих здібностей.
Критерії оцінювання виконаного проекту:
· обґрунтування потреби, практичне спрямування проекту й
значущість виконаної роботи;
· рівень якості виконання (обсяг, точність, ретельність);
· рівень творчості, індивідуальність;
· оригінальність матеріального втілення й представлення
проекту.
· Розвага «Ми дружна спортивна сім’я» (старші групи);
СПИСОК ВИКОРИСТАНОЇ ЛІТЕРАТУРИ
1. Амосов М. Роздуми про здоров'я. — К.:
Здоров'я, 1990.
2. Єфименко М. М. Фізкультурні казки, або Як
подарувати дітям радість пізнання, руху, осягання. — X. Ранок, 2005.
3. Лохвицька Л. В., Андрющенко Т. К.
Дошкільникам про основи здоров’я: Навчально-методичний посібник. – 2-ге вид., оновл.
– Тернопіль: Мандрівець, 2008. – 192 с.
4. Киричук О. Національна
програма «Діти України»: Психо- лого-педагогічні умови реалізації// Педагогічна
газета. — 1996. — №8.-6 серпня.
5.
Мамчур Ф. Овочі і фрукти у нашому
харчуванні. — Ужгород: Карпати, 1988.
6.
Калуська Л. «Здоров’я дитини в
садку і в родині»
Коментарі
Дописати коментар